Fotopuzzels en spellen nu nog sneller – Vandaag besteld, morgen opgestuurd!

Veel gestelde Vragen

Wij hebben veelgestelde vragen voor u op een rij gezet.
Staat uw vraag er niet bij of is uw vraag onvoldoende beantwoord?
Mail uw vraag dan naar service@fotopuzzel.nl
Onze klantenservice zal op werkdagen uw vraag binnen 24 uur beantwoorden.

Product assortiment

Welke producten biedt fotopuzzel.nl aan?

Aan de hand van de door u gekozen foto(s) produceren of bieden wij:

  • fotopuzzels met 100, 200, 500, 1000 of 2000 stukjes en een puzzel in de vorm van een hart met 600 stukjes.
  • voor elke maat puzzel een passende fotolijst
  • het Memo spel
  • de cadeaubon
Hoe groot is de legpuzzel?

De afmetingen van de fotopuzzels zijn als volgt:

100 stukjes: 48 x 36 cm
200 stukjes: 48 x 36 cm
500 stukjes: 48 x 36 cm
600 stukjes: 56 x 48 cm (hart)
1000 stukjes: 64 x 48 cm
2000 stukjes: 90 x 67 cm

U kunt door middel van een beweegbare omranding de foto naar uw wens uitknippen. Houdt u er rekening mee, dat er in het productieproces een paar milimeter van de randen afgaat.

Hoe dik zijn de puzzelstukjes

Onze fotopuzzels zijn van stevig puzzelkarton gemaakt. De foto's worden met de modernste digitale druktechniek gemaakt en op speciaal 1,9 mm. dik puzzelkarton gezet.

Hoe groot is de doos?

De afmetingen van de fotopuzzel- en spellendozen zijn als volgt:

Product Lengte cm Breedte cm Hoogte cm
Doos voor de fotopuzzel met 100 / 200 / 500 stukjes 33,6 23,2 3,6
Doos voor de fotopuzzel met 600 / 1000 / 2000 stukjes 37,3 27,3 5,6
Doos voor het Memo spel 33,6 23,2 3,6
Ik wil de gelegde puzzel niet terug in de doos doen, wat nu?

De fotopuzzel komt pas tot zijn waarde als iedereen hem kan zien. Voor dit geval hebben wij voor al onze fotopuzzels een mooie zilverkleurige fotopuzzellijst, die precies past. Meer informatie hierover vindt u hier: https://www.fotopuzzel.nl/puzzellijsten

Hoe krijg ik de fotopuzzel in de lijst?

Een gebruiksaanwijzing voor het inlijsten van de fotopuzzel vindt u via de volgende links:

Gebruiksaanwijzing puzzellijst 100 t/m 2000 stukjes

Gebruiksaanwijzing puzzellijst Hartpuzzel 600 stukjes

Beeldbestand en fotokwaliteit

Welk dataformaat moet de foto hebben

Wij verwerken het JPG (Jpg, jpeg) en het PNG formaat. De meeste digitale camera's maken foto's in JPG formaat!

Welke resolutie moet de foto hebben?

Hoe hoger de resolutie, hoe duidelijker de foto op de gedrukte puzzel. De drukkwaliteit hangt voor het grootste gedeelte van de resolutie van de originele foto af. Als uw foto aan de langste kant een minimumlengte van 1600 pixels heeft, dan is dit voldoende voor een puzzel met 200 of 500 stukjes. Dit komt ongeveer overeen met een foto genomen met een 2 megapixel camera. Wij raden u aan voor de puzzels met 600, 1000 of 2000 stukjes minstens 2500 pixels te gebruiken. Hiervoor heeft u een 4 megapixel camera nodig.

Als u uw foto heeft geüpload, komt u bij de bestelassistent terecht. Hier wordt door middel van een schaal van 1 tot 5 sterren aangetoond hoe de kwaliteit van de resolutie van uw foto is voor de door u gekozen puzzel:

5 sterren = resolutie in uitstekende kwaliteit
4 sterren = resolutie in goede kwaliteit
3 sterren = resolutie voldoende; kan gedeeltelijk wazig zijn
2 sterren = resolutie in matige kwaliteit; wazig
1 ster = resolutie in slechte kwaliteit, zeer wazig

Houdt u er a.u.b. rekening mee, dat deze beoordeling alleen op de resolutie betrekking heeft. De scherpte en de algemene kwaliteit van uw foto wordt hiermee niet beoordeeld. Hoe groter het door u gekozen formaat, hoe beter de resolutie moet zijn. De resolutie van de door u gestuurde foto's wordt door ons niet veranderd! Reclamaties, die door de slechte kwaliteit van de door u gestuurde foto's ontstaan, kunnen dan ook niet als terecht erkend worden. Controleert u a.u.b. de kwaliteit van uw foto, voordat u de bestelling opgeeft. Als de foto in de preview vreemde kleuren heeft of te donker is, dan wordt de puzzel ook zo afgedrukt. In dit geval is het beter de bestelling af te breken en eerst onze klantenservice om raad te vragen.

Hoe groot mag het uploadbestand zijn?

Het bestand mag maximaal 40 MB groot zijn.

Welke kleurruimte wordt verlangd?

Stuur uw foto's a.u.b. in de RGB of de sRGB kleurruimte. De meeste digitale camera's hebben sRGB als standaard. Sla uw zwart-wit foto's a.u.b. als JPG-bestand op in sRGB en niet in grijswaarden. Mocht uw afbeelding in de CMYK kleurruimte zijn opgeslagen, dan wordt dit in de preview bemerkbaar door afwijkende kleuren. U dient in dit geval de bestelling af te breken! Reclamaties die u na het bevestigen van de bestelling indient, kunnen niet meer worden aanvaard, omdat de puzzel dan al in de productie is.

Wordt mijn foto nog bijgewerkt?

Nee. De foto wordt precies zo gedrukt zoals u hem heeft opgestuurd.

Ik wil mijn bestand precies pas maken. Welke afmeting moet de foto hebben?

De afmetingen van de fotopuzzels zijn als volgt:

Aantal stukjes Breedte Lengte
100 stukjes 3409px 2567px
200 stukjes 3409px 2567px
500 stukjes 3409px 2567px
600 stukjes, hart 4000px 3409px
1000 stukjes 4530px 3409px
2000 stukjes 6406px 4819px

In de aangegeven afmetingen is een snijruimte van 35px. Zorgt u er voor, dat er geen belangrijke inhoud in deze ruimte voorkomt.

Neemt u aub voor de Memo spel kaartjes de volgende afmeting (in Pixels);

Product Breedte Lengte
Memo spel Kaartje 6x6 cm 803px 803px

De aangegeven afmeting is inclusief een snijrandtolerantie van 47 Pixels. Aub in dit gedeelte geen belangrijke objecten of teksten plaatsen.

Zijn er bij het drukken kleurverschillen mogelijk?

Wij kunnen helaas kleurverschillen niet volledig uitsluiten. Omdat de weergave van een foto via uw beeldscherm afhankelijk is van de instellingen van de resolutie, het contrast, de helderheid en vooral de grafische kaart, kunnen er kleurverschillen tussen uw beeldscherm en het gedrukte eindproduct ontstaan.

Maakt het wat uit van wat voor een foto ik een product laat maken?

U bent als klant voor de auteursrechten van het ingezonden materiaal verantwoordelijk. Door uw bestelling mag het recht van derden niet aangetast worden. Wij verbieden uitdrukkelijk afbeeldingen, die geldend recht schenden. Meer informatie vindt u in onze Algemene Voorwaarden

Bestellen en betalen

Kan ik verschillende producten in één keer bestellen?

Als u uw eerste product klaar heeft en in de winkelwagen heeft gelegd, dan kunt u op de button: "Kies een volgend product" klikken. Zo kunt u meerdere verschillende producten in één opdracht bestellen. De verzendkosten worden dan maar één keer berekend. Als u de verschillende producten afzonderlijk bestelt, dan wordt er voor ieder fotoproduct verzendkosten berekend.

Hoe kan ik betalen?
  • iDeal:
    Een veilige manier om elektronisch de betaling van uw bestelling te regelen. Er wordt een scherm geopend waarop u kunt kiezen voor uw eigen bank, waar u altijd online bankiert.
  • Credit Card:
    U kunt betalen met een visa- of een mastercard.
  • Vooruitbetalen/Overboeken:
    U kunt het totaalbedrag zelf over maken met vermelding van het ordernummer dat u van ons per e-mail ontvangt. Houdt u er aub rekening mee, dat de productie pas kan beginnen als het geld op onze rekening is aangekomen.
  • PayPal:
    PayPal is een wereldwijde online betaalservice en biedt zowel voor de klant als voor de aanbieder uitstekende service en veiligheid voor online-betalingen.
  • Op Rekening:
    Betaalt u toch makkelijk en veilig op rekening. U ontvangt altijd eerst de goederen en u heeft dan 14 dagen de tijd om uw bestelling te betalen. Wij bieden de betaalmogelijkheid op rekening in samenwerking met onze partner Klarna aan.
Waarom kan ik niet op rekening betalen?

De optie betalen op rekening staat op dit moment alléén particulieren binnen Nederland en Duitsland ter beschikking, voor zakelijke klanten en instituten is deze optie niet mogelijk.
Als er een bedrijfsnaam is ingevuld, Is de optie betalen op rekening niet meer zichtbaar.

Opmerking: Om van de optie betalen op rekening gebruik te kunnen maken, dienen het besteladres en het leveradres met het adres in de gemeente, waar u bent aangemeld, overeen te komen. Als u een afwijkend leveradres aangeeft, is betalen op rekening niet meer mogelijk en ook niet zichtbaar.

Waarom wordt betalen op rekening na het sturen van de bestelling geweigerd?

In samenwerking met Klarna bieden wij onze klanten de optie om op rekening te betalen. Om dit voor onze klanten mogelijk te maken, moeten de persoonlijke gegevens van de klant aan Klarna ter beschikking worden gesteld. Klarna controleert en beoordeelt deze gegevens en begint, indien hiervoor een legitieme aanleiding bestaat, met het uitwissen van informatie met andere bedrijven en het centraal krediet informatiesysteem. Het resultaat van deze beoordeling en een eventuele weigering heeft alleen invloed op de betaalkeuze en niet op de bestelling zelf.

Wij behouden ons het recht voor om de optie betalen op rekening niet toe te staan en u op betaling via andere opties, zoals iDeal, Kredietkaart of PayPal te verwijzen.

Waar kan ik mijn tegoedbon oftewel couponcode invullen?

U kunt uw couponcode in de zogenaamde winkelwagen invullen. U vindt hier onder aan de pagina een blauwe balk met een witte ruimte voor uw code. Na het invullen wordt het eindbedrag door de waarde van de coupon verminderd. U kunt per bestelling maar 1 coupon afrekenen.

Waar vind ik de factuur?

U kunt uw factuur downloaden, door op de link in de verzendbevestiging te klikken.

Is online bestellen veilig?

Wij maken gebruik van het SSL-security systeem (Secure Socket Layer) samen met een 128 Bit codering. SSL zorgt ervoor dat de gegevens die verzonden worden over het internet, versleuteld worden. Deze technologie wordt bijvoorbeeld door banken gebruikt om persoonlijke gegevens te beschermen. SSL verbindingen beginnen altijd met https:// en zijn herkenbaar aan het slotje in de adresbalk van uw browser.

Zijn mijn persoonlijke gegevens beschermd?

puzzle & play GmbH hecht zeer veel waarde aan het discreet behandelen van uw persoonlijke gegevens. Het is de bedoeling dat u graag onze website fotopuzzel.nl bezoekt en deze ook met een gerust hart aanbeveelt. Ook wij zijn wettelijk verplicht te verklaren hoe wij met uw gegevens omgaan en dat leggen wij aan u uit in ons privacyverklaring

Verzending en levering

Kan ik mijn bestelling ook naar een ander adres laten versturen?

Ja, tijdens de bestelling kunt u zowel uw eigen adres als ook het afleveradres van bijv. iemand die u de fotopuzzel wilt schenken aangeven. Deze service kost u niets extra. Als u overdag thuis de bestelling niet in ontvangst kunt nemen, kunt u in dat geval ook uw werk als afleveradres aangeven. Vergeet u dan niet de naam van het bedrijf te vermelden. Bij afwezigheid wordt het pakket niet bij de buren afgegeven. Als u wilt, dat de buren uw pakket in ontvangst nemen, dan dient u de naam en het huisnummer van de buren in te vullen.

Hoe snel wordt geleverd?

Een bestelling geplaatst en betaald voor 23:59 uur, wordt meteen de volgende werkdag geproduceerd en opgestuurd. UPS levert het pakket in de regel op de 2e werkdag na de verzending. Zodra het pakket wordt opgestuurd, ontvangt u van ons een verzendbevestiging.

Kan ik mijn pakket traceren?

Met de overdracht van uw bestelling aan de UPS koerier, verschijnt op uw persoonlijke pagina een tracking nummer. Door op dit nummer te klikken, komt u bij UPS terecht, waar u het pakket kunt volgen. De link naar uw persoonlijke statuspagina vindt u in de bestelbevestiging.

Het is een cadeau en er is haast bij. Kunt u mijn bestelling sneller sturen?

Ons proces is erop uitgericht u zo snel mogelijk te beleveren. Zodoende gaat uw bestelling na de bevestiging meteen in het geautomatiseerde productieproces. Vanaf dit moment is het voor ons niet meer mogelijk op de productie invloed uit te oefenen. Wij hopen, dat u zult begrijpen, dat wij om technische reden geen enkele bestelling bevoorrecht kunnen behandelen. De aansluitende verzending kan ook door het betalen van een hoger bedrag niet worden versneld. Onze actuele productie- en levertijden vindt u altijd op onze website aangegeven. Besteld u daarom uw cadeau liever een paar dagen eerder, om zeker te kunnen zijn.

Kan ik mijn product zelf afhalen?

Nee, helaas. Zelf uw bestelling bij ons afhalen is niet mogelijk.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Fotopuzzels en Memo spellen Puzzellijsten
Nederland € 4,99 € 9,99
Met welke koerier wordt mijn pakket verstuurd?

Wij versturen uw bestelling met UPS, de koerier waarmee wij de meest positieve ervaringen hebben. UPS levert uw pakket snel en zeker.

Herroepingsrecht en reclamaties

Kan ik de bestelling herroepen als het fotoproduct mij niet bevalt?

Volgens Artikel 6:230p BW bestaat er bij bestellingen van goederen, die volgens specificaties van de klant worden geproduceerd of die volgens de persoonlijke behoeften van de klant worden vervaardigd, geen herroepingsrecht. Het door de Nederlandse regels voor kopen op afstand voorgeschreven herroepingsrecht van 14 dagen is voor fotoproducten, die geproduceerd worden overeenkomstig specificaties van de koper, niet van toepassing. Het is dus belangrijk, dat u bij het bestellen op de kwaliteit en de resolutie van de door u gestuurde foto let. Bij twijfel kunt u uw foto voordat u een bestelling plaatst eerst even per e-mail sturen. Wij kijken dan graag voor u of de foto geschikt is.

Hoe kan ik mijn bestelling reclameren bij beschadiging of verkeerde levering?

UPS draagt de verantwoording voor het juist aanleveren van uw pakket. Als u een beschadigd of een verkeerd product hebt ontvangen, bent u verplicht dit meteen bij de verantwoordelijke UPS-chauffeur te reclameren en door deze chauffeur te laten bevestigen. Transportschade wordt door ons bij UPS gedeclareerd, zonder bevestiging kunnen wij de reclamatie niet behandelen. Indien u een verkeerde levering eerst later merkt, neemt u dan a.u.b. contact met onze klantenservice op. Wij zorgen voor een oplossing en zeggen u dan wat u met het pakket dient te doen.

Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.